SHARK VAPE

Leverans och transport

  1. Varor som finns i lager levereras normalt inom det
    antal arbetsdagar som anges på Webbplatsen. Om inte annat särskilt avtalats
    (t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager) sker leveransen
    senast 30 arbetsdagar räknat från det att SHARKVAPE skriftligen bekräftat
    beställningen genom orderbekräftelsen. Mer information om SHARKVAPEs leverans av
    varor och villkor för leveransen finner du under Leveransvillkor.
  2. Den förväntade leveranstiden av varan framgår av
    orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella produktsidan på
    Webbplatsen. Vid leveransförsening meddelar SHARKVAPE dig detta och fortsätter
    bevaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer
    än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva
    köpet.
  3. Om paket ska lösas ut ska Kunden göra detta inom
    den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig
    legitimation och ordernummer. Kunden får alltid en avisering som visar var och
    när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om Kunden
    lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Om Kunden inte hämtar ut
    paketet har SHARKVAPE rätt att debitera Kunden en avgift på 250 sek för nedlagt
    arbete och fraktavgifter. Observera att outlöst paket inte faller inom ramen
    för ångerrätt eller fria returer.

Ångerrätt

Vid köp av varor på
Webbplatsen gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande
konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt
köp genom att meddela SHARKVAPE detta inom 14 dagar från det att Kunden eller
Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Notera att om
produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat
den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller
funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning
att göras, t.ex. fel eller trasig kartong till skor eller redskap, bruten
förpackning på intimprodukter etc.

Ångerrätten
gäller inte för följande typer av varor:

  1. varor med bruten försegling (exempelvis
    kosttillskott, kosmetiska produkter, elektronik, vågar och liknande produkter);
    varor som snabbt kan försämras eller bli för gammal (exempelvis kosttillskott,
    hälsokost och andra livsmedel med kort hållbarhet);
    varor som har tillverkats enligt kundens anvisningar eller som på annat sätt
    har fått en tydlig personlig prägel; ljud- eller bildupptagningar (exempelvis
    en CD-skiva) eller datorprogram med bruten försegling;
    digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium
    (exempelvis datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där
    åtkomsten sker genom nedladdning från eller direktuppspelning).
    skor (oförstörd originalförpackning) se punkt 7.1 ovan.;redskap och elektronik
    så som massagepistol, hörlurar, kettlebells (oförstörd originalförpackning) se
    punkt 7.1 ovan.;
    intimprodukter (exempelvis underkläder, badkläder, strumpor, strumpbyxor).
    Ångerrätten kan endast tillämpas på hela set, SHARKVAPE godkänner inte returer av
    valda delar av ett köpt set (du kan returnera hela det oöppnade setet).
    Ångerrätt kan endast tillämpas på oöppnad box vid köp av The Box.
  2. Genom att Kunden accepterar Villkoren samtycker
    Kunden till att ångerrätten inte gäller för digitalt innehåll som levereras på
    annat sätt än på ett fysiskt medium.
  3. I samband med en beställning av vara för vilken
    ångerrätt inte gäller får Kunden tydlig information om detta. Om en vara har
    förseglats får Kunden inte bryta förseglingen om denne vill kunna utöva sin
    ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när Kunden bryter förseglingen. Med
    försegling avses även teknisk plombering (exempelvis serienummer).
  4. Om Kunden vill ångra köpet ska Kunden, innan
    ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till SHARKVAPE på
    det sätt som anges under Ångerrätt, Retur & Byte. Kunden ska ange sitt namn,
    sin adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer och
    namn på varan i meddelandet. Om ovan alternativ på meddelande inte vill
    användas av Kunden kan Kunden använda den standardblankett för utövande av
    ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se). Paket som
    inte hämtas ut hos ombud faller inte inom ramen för ångerrätt och medger SHARKVAPE
    rätten att debitera kunden 250 sek i avgift för nedlagt arbete och
    fraktavgifter.
  5. Vid utövande av ångerrätten betalar SHARKVAPE
    returfrakten Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum
    meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till SHARKVAPE . Varan ska skickas
    väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Returer ska göras till SHARKVAPE
    enligt de metoder och anvisningar som anges på Webbplatsen, du finner dessa
    under Ångerrätt, Retur & Byte.
  6. För produkter med särskilda villkor betalar Kunden
    returfrakten om inget annat anges på Produktsidan.
  7. När Kunden ångrar sitt köp betalar SHARKVAPE tillbaka
    det belopp som Kunden betalat för varan, inklusive leveranskostnader. Undantag
    gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att Kunden
    valt något annat leveranssätt än den standardleverans som SHARKVAPE erbjuder. Vid
    retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte. På det belopp som ska
    återbetalas har SHARKVAPE rätt att dra av en summa motsvarande varans
    värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan
    värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än
    vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
  8. SHARKVAPE betalar snarast tillbaka beloppet. SHARKVAPE
    får dock vänta med återbetalningen tills SHARKVAPE tagit emot varan eller Kunden
    har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto.
    Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som
    Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns
    hinder för sådan återbetalning.

Är du över 18 år?

Innehållet på denna webbplats kan inte visas om du inte verifierar din ålder. Vänligen verifiera att du är över 18 för att se den här sidan.