Leverans och transport
- Varor som finns i lager levereras normalt inom det
antal arbetsdagar som anges på Webbplatsen. Om inte annat särskilt avtalats
(t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager) sker leveransen
senast 30 arbetsdagar räknat från det att SHARKVAPE skriftligen bekräftat
beställningen genom orderbekräftelsen. Mer information om SHARKVAPEs leverans av
varor och villkor för leveransen finner du under Leveransvillkor. - Den förväntade leveranstiden av varan framgår av
orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella produktsidan på
Webbplatsen. Vid leveransförsening meddelar SHARKVAPE dig detta och fortsätter
bevaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer
än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva
köpet. - Om paket ska lösas ut ska Kunden göra detta inom
den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig
legitimation och ordernummer. Kunden får alltid en avisering som visar var och
när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om Kunden
lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Om Kunden inte hämtar ut
paketet har SHARKVAPE rätt att debitera Kunden en avgift på 250 sek för nedlagt
arbete och fraktavgifter. Observera att outlöst paket inte faller inom ramen
för ångerrätt eller fria returer.
Ångerrätt
Vid köp av varor på
Webbplatsen gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande
konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt
köp genom att meddela SHARKVAPE detta inom 14 dagar från det att Kunden eller
Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Notera att om
produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat
den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller
funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning
att göras, t.ex. fel eller trasig kartong till skor eller redskap, bruten
förpackning på intimprodukter etc.
Ångerrätten
gäller inte för följande typer av varor:
- varor med bruten försegling (exempelvis
kosttillskott, kosmetiska produkter, elektronik, vågar och liknande produkter);
varor som snabbt kan försämras eller bli för gammal (exempelvis kosttillskott,
hälsokost och andra livsmedel med kort hållbarhet);
varor som har tillverkats enligt kundens anvisningar eller som på annat sätt
har fått en tydlig personlig prägel; ljud- eller bildupptagningar (exempelvis
en CD-skiva) eller datorprogram med bruten försegling;
digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium
(exempelvis datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där
åtkomsten sker genom nedladdning från eller direktuppspelning).
skor (oförstörd originalförpackning) se punkt 7.1 ovan.;redskap och elektronik
så som massagepistol, hörlurar, kettlebells (oförstörd originalförpackning) se
punkt 7.1 ovan.;
intimprodukter (exempelvis underkläder, badkläder, strumpor, strumpbyxor).
Ångerrätten kan endast tillämpas på hela set, SHARKVAPE godkänner inte returer av
valda delar av ett köpt set (du kan returnera hela det oöppnade setet).
Ångerrätt kan endast tillämpas på oöppnad box vid köp av The Box. - Genom att Kunden accepterar Villkoren samtycker
Kunden till att ångerrätten inte gäller för digitalt innehåll som levereras på
annat sätt än på ett fysiskt medium. - I samband med en beställning av vara för vilken
ångerrätt inte gäller får Kunden tydlig information om detta. Om en vara har
förseglats får Kunden inte bryta förseglingen om denne vill kunna utöva sin
ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när Kunden bryter förseglingen. Med
försegling avses även teknisk plombering (exempelvis serienummer). - Om Kunden vill ångra köpet ska Kunden, innan
ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till SHARKVAPE på
det sätt som anges under Ångerrätt, Retur & Byte. Kunden ska ange sitt namn,
sin adress och annan relevant information, t.ex. ordernummer, fakturanummer och
namn på varan i meddelandet. Om ovan alternativ på meddelande inte vill
användas av Kunden kan Kunden använda den standardblankett för utövande av
ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se). Paket som
inte hämtas ut hos ombud faller inte inom ramen för ångerrätt och medger SHARKVAPE
rätten att debitera kunden 250 sek i avgift för nedlagt arbete och
fraktavgifter. - Vid utövande av ångerrätten betalar SHARKVAPE
returfrakten Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum
meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till SHARKVAPE . Varan ska skickas
väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Returer ska göras till SHARKVAPE
enligt de metoder och anvisningar som anges på Webbplatsen, du finner dessa
under Ångerrätt, Retur & Byte. - För produkter med särskilda villkor betalar Kunden
returfrakten om inget annat anges på Produktsidan. - När Kunden ångrar sitt köp betalar SHARKVAPE tillbaka
det belopp som Kunden betalat för varan, inklusive leveranskostnader. Undantag
gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att Kunden
valt något annat leveranssätt än den standardleverans som SHARKVAPE erbjuder. Vid
retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte. På det belopp som ska
återbetalas har SHARKVAPE rätt att dra av en summa motsvarande varans
värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan
värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än
vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. - SHARKVAPE betalar snarast tillbaka beloppet. SHARKVAPE
får dock vänta med återbetalningen tills SHARKVAPE tagit emot varan eller Kunden
har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto.
Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som
Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns
hinder för sådan återbetalning.